"הצוללת" עם הילה ויסברג: אורי עוז נפתלי, אם לשלושה מקרית אונו ועורכת דין בהכשרתה, הייתה מכורה לתרופות נרקוטיות (אופיואידים) במשך 25 שנה וכמעט מתה כמה פעמים ממנות יתר. התרופה שגרמה לה להתמכר הייתה אוקסיקונטין, של חברת פרדו פארמה. זוהי החברה שהייתה בבעלות משפחת סאקלר, שהתניעה את מגפת האופיואידים בארה"ב ובעולם כולו. באחרונה התברר שהמגפה הזו הגיעה גם אלינו, כאשר ב-2020 ישראל הייתה מובילה עולמית - כן, עולמית - בצריכת אופיואידים לנפש. עיקר המגפה כיום ממוקדת בתרופה פנטניל. עוד בשורה מהעת האחרונה נוגעת להסרת שמה של המשפחה הנדבנית סאקלר מבניין הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. איך הגענו עד הלום, עד כמה מעורבים מניעים כלכליים בהתפתחותה של המגפה ומהם הפתרונות?
אורחים: אורי עוז נפתלי והדוקטורנט לבריאות הציבור אורן מירון, שהוא גם חבר הוועדה של משרד הבריאות לבעיית האיופיואידים בישראל. עיצוב פסקול: ניר לייסט.
כאן תוכלו להאזין לפרק הצוללת משנת 2019 שבו עסקנו לראשונה בסיפור של משפחת סאקלר ומעורבותה במגפת האופיואידים: https://omny.fm/shows/zsolelet/c3c25841-419d-4ad5-8307-ab2f00d81209

איך ייראו החיים בישראל אם ניהפך ל"ספרטה"? | פרק 385
43:09

בועה ושמה SpaceX? | פרק 384
42:09

המדינה המנודה שהצליחה לחדור לליבו של טראמפ | פרק 383
50:01