In de podcast Praat mee met AD bespreken we elke dag een kwestie. Vandaag: de nachtwedstrijd Tunesië-Nederland, daar blijf ik natuurlijk voor wakker!
Want het Nederlands elftal speelt vannacht om 01.00 uur de laatste groepswedstrijd. In Kansas City is het al uitgeschakelde Tunesië de tegenstander. In deze wedstrijd draait het vooral om de vraag of Nederland eerste of tweede wordt in groep F.
Als Oranje als groepswinnaar eindigt, speelt het tegen Marokko. Dan moet de ploeg naar Monterrey in Mexico en speelt daar komende dinsdagnacht om 03.00 uur. Mocht Nederland tweede worden, dan wacht Brazilië. Ook die wedstrijd is komende dinsdag, om 19.00 uur in Houston. Daar heeft de ploeg van bondscoach Ronald Koeman het voordeel van airco en een gesloten dak in het stadion.
AD chef Sport Christiaan Ruesink is de duider van de dag en geeft uitleg: "Ik ga zeker kijken. Maar de zogenaamde thunderstorm speelt ook mee. Als ze de wedstrijd van Oranje staken vanwege onweer dan twijfel ik of ik wakker blijf!"
Christiaan merkt dat het met het oranje-gevoel onder de lezers en kijkers wel goed zit: "Onze voetbal-podcasts worden goed beluisterd en vooral in de ochtend worden de samenvattende artikelen veel aangeklikt en goed belezen."
Ook qua beleving doet dit WK niet onder voor andere WK's. Christiaan: "Dat komt ook omdat de wedstrijden tot nu toe op zeer schappelijke tijden zijn gespeeld. Er zijn ook wel WK's geweest, waarbij half werkend Nederland vrij moest nemen om te kunnen kijken."
Meeprater van dienst, politiek commentator van het AD Hans van Soest houdt ook wel van een potje voetbal kijken, maar weet nog niet of hij dat nu gaat doen: "Nederland is toch al door naar de volgende ronde, ik ben de jongste niet meer, ik spaar mijn krachten voor de knock-out fase, want ook al is die om 03:00 uur 's nachts, die ga ik zeker kijken."
In zijn persoonlijke kwestie vertelt Hans enthousiast over de ontdekte Mayastad in Mexico.
Luisteren dus! Praat mee met AD vind je elke werkdag om 16.00 uur op deze website of in je favoriete podcastapp. De presentatie is in handen van Manuel Venderbos.

‘Kinderen naar huis sturen, omdat het in de klas 40 graden is, is geen pamperen!’
16:10

'Iedereen heeft het gevoel genaaid te worden aan de pomp'
19:05

'Terugbetaling aan Molukkers is geen morele plicht, het is gewoon hun recht'
21:34