De NAVO krijgt een nieuwe norm. In 2035 moeten landen 5 procent van hun BBP aan defensie uitgeven, waarvan 3,5 direct aan defensie. Maar deze top stond toch vooral in het teken van de ‘bromance’ tussen president Trump en NAVO-secretaris-generaal Mark Rutte.
Maar wat gaan we eigenlijk doen met al dat geld en hoe ziet de toekomst van het NAVO-bondgenootschap eruit? Om die vragen te beantwoorden roepen we de geopolitieke kopstukken van BNR weer bij elkaar voor een Alliantie!
De geopolitieke kopstukken van BNR

Na Brexit zijn de Britten nu ook een Starmer armer - 22 juni 2026
16:03

China zegt ‘boe’, Europa zegt ‘schrik’ | MEGA XL - 19 juni 2026
28:11

Wéér een dreigement van Amerika, en China op het menu - 18 juni 2026
17:40