Hvis du vil vide mereHvis du vil vide mere

10 år efter brexit: Briterne vil tilbage, men det kommer ikke til at ske

View descriptionShare
 

I dag er det 10 år siden, at briterne stemte for at forlade EU.
»Et nyt Storbritannien rejser sig fra lænkerne,« skrev tabloidavisen The Sun, og håbet blandt de EU-kritiske briter var, at Storbritannien igen ville rejse sig, og blive en storslået stat.
Men virkeligheden har været en anden, og de nu syv forskellige britiske premierministre siden brexit er tegn på et land i politisk kaos, og et land, hvor flertallet nu gerne vil tilbage ind i EU.
Så hvad har briterne fået ud af brexit?

Gæst: Mads Bonde Broberg, journalist for Jyllands-Posten og tidligere korrespondent i Storbritannien
Vært: Mathias Bonde
Produktion: Kasper Nesheim Risgaard 
Foto: Jakob Jørgensen / Ritzau Scanpix

  • Facebook
  • X (Twitter)
  • WhatsApp
  • Email
  • Download

In 1 playlist(s)

Hvis du vil vide mere

Få perspektiv på de vigtigste og mest interessante aktuelle dagsordener med lyden af Jyllands-Posten 
Social links
Follow podcast
Recent clips
Browse 673 clip(s)