Bryggeribranchen blev grundigt rystet tirsdag morgen, da Carlsberg annoncerede, at bryggeriet har nappet en lukrativ aftale om at tappe og distribuere amerikanske PepsiCos læskedrikke. Og hvad mere interessant er, at Carlsberg napper aftalen fra konkurrenten Royal Unibrew. Dermed mister Danmarks næststørste bryggeri en stor indtægtskilde i og med at PepsiCo er blevet den største læskedrikproducent i Danmark - ikke mindst på grund af blockbusteren Pepsi Max.
Hør Finans Lyn-analyse med erhvervskommentator Niels Lunde og få indblik i, hvad den nye aftale betyder for Carlsberg, og om Royal Unibrew kan finde de tabte markedsandele andre steder i markedet.
Gæst: Niels Lunde, erhvervskommentator, Finans.
Vært: Mads Ring.
Foto:Ebrahim Noroozi/Ritzau Scanpix

Lyn-analyse: HusCompagniet brugte underleverandører involveret i skattefusk og hvidvask
09:23

Det, Der Tæller: Guldprisen er hamret ned
12:09

Befri din virksomhed: Sådan gør du op med brok og sladder i krogene
38:02