Mads Nipper er en mand med mange ansigter.
Han blev ansigtet på Ørsteds voldsomme aktierutsjetur som topchef i den turbulente periode fra 2021 til januar 2025, hvor han blev afløst af Rasmus Errboe.
Samtidig er Mads Nipper blevet et symbol på den grønne omstilling og ESG-dagsordenen i dansk erhvervsliv – en dagsorden, han kæmpede for at forankre først i Grundfos og siden i Ørsted.
Men bæredygtighed er nu under pres og rykket ned på prioriteringslisten i mange virksomheder i takt med den voksende geopolitisk uro.
I denne episode af Bestyrelsestoppen fortæller Mads Nipper, hvordan man holder fast i ESG-dagsordenen i bestyrelseslokalet, selv når problemerne hober sig op uden for.
Gæst: Mads Nipper, professionelt bestyrelsesmedlem og tidligere topchef i Ørsted og Grundfos
Vært: Søren Linding, debatredaktør og erhvervskommentator på Finans
Podcastredaktør: Kasper Søegaard

Lunde & Linding med Jacob Aarup-Andersen: Sådan overlever en virksomhed i 180 år
31:16

Lyn-analyse: Alvorlig stress handler måske om meget andet end arbejdet
06:04

Bundlinjen: Mangler Novo Nordisk-topchefen situationsfornemmelse?
35:47