De Week van Energeia is dé nieuwspodcast voor de energieprofessional. Elke vrijdag praten redacteuren van Energeia je in ongeveer vijfentwintig minuten bij over de belangrijkste ontwikkelingen in de complexe energiewereld.
Met deze week: Grote stroomproducenten moeten in de toekomst een invoedingstarief gaan betalen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat door met de uitwerking daarvan. Dit tarief moet producenten prikkelen om het elektriciteitsnet efficiënter te gebruiken. De tegenstand is fors. Sabine Sluijters vertelt over de voors en tegens van het plan.
Hoofdredacteur Wouter Hylkema geeft uitleg bij het voorstel van netbeheerders voor tijdsafhankelijke nettarieven voor kleinverbruikers, en het wetsvoorstel voor het verplicht gebruiken van groene waterstof door de industrie.
Presentatie: Joep Westerveld
NB: Vanwege Hemelvaartsdag zijn we er over twee weken (op 22 mei) weer met de volgende aflevering!

Waarom Enexis op pauze drukt bij warmtebedrijf
28:40

Welk risico klanten kleine warmtenetten lopen
27:59

Over de grote belangen in de Vattenfall-zaak
26:47