De Week van Energeia is dé nieuwspodcast voor de energieprofessional. Elke vrijdag praten redacteuren van Energeia je in ongeveer vijfentwintig minuten bij over de belangrijkste ontwikkelingen in de complexe energiewereld.
Met deze week: het publieke energiefonds komt er niet, maar het noodfonds wel. Terwijl de Europese Unie de coördinatie van reserves en bergingen naar zich toe trekt, kwam het kabinet deze week met een maatregelenpakket van ongeveer 1 mrd euro om de gevolgen van hoge energieprijzen te verzachten. Over de ins en outs van dit alles vertelt redacteur Joep Westerveld.
Hoofdredacteur Wouter Hylkema licht toe waarom vanaf juli niemand meer een aansluiting krijgt op het overvolle elektriciteitsnet in de stad Utrecht en de regio er omheen. En wat dat betekent.
Presentatie: Ilse Akkermans
NB: Vanwege de meivakantie zijn we er over twee weken (op 8 mei) weer met de volgende aflevering!

Waarom Enexis op pauze drukt bij warmtebedrijf
28:40

Welk risico klanten kleine warmtenetten lopen
27:59

Over de grote belangen in de Vattenfall-zaak
26:47