Bijna niemand weet hoe het eraan toe gaat in de Amerikaanse detentiecentra voor migranten. Ver van advocaten, familie en activisten zet de regering-Trump mensen het land uit. Ook de pers is niet welkom, maar correspondent Thomas Rueb wist met veel moeite toch het LaSalle Detention Center in Louisiana binnen te komen. Luister naar zijn verhaal.
Onze journalistiek steunen? Dat kan het beste met een (digitaal) abonnement op de Volkskrant, daarvoor ga je naar www.volkskrant.nl/podcastactie
Presentatie: Pieter Klok
Redactie: Corinne van Duin, Lotte Grimbergen, Julia van Alem en Jasper Veenstra
Montage: Rinkie Bartels

Groningen geschokt: komt er tóch een kerncentrale in Eemshaven?
21:24

Trump nog bij geen WK-wedstrijd gezien: leeft het toernooi wel in de VS?
26:54

Geen ebola, toch paniek: Kenia wantrouwt Amerikaans quarantainecentrum
26:53