De echte problemen van de Arnhemse profvoetbalclub Vitesse begonnen in 2022, met de Russische inval in Oekraïne, toen de eigenaar, de oligarch Valeri Ojf, door de sancties tegen Rusland al zijn aandelen moest verkopen. Op dat moment bleek dat de club in tien jaar tijd een schuld had opgebouwd van 155 miljoen euro, zegt BNR’s sportverslaggever Jaap de Groot. En hoewel Ojf die schuld kwijtschold, leidden de kosten die Vitesse moest maken voor doorlopende contracten tot een jaarlijks liquiditeitstekort van zo’n 15 miljoen euro. ‘Die liquiditeitsproblemen heeft de club niet op kunnen lossen.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: ‘Echte problemen Vitesse ontstonden met Russische inval in Oekraïne’

Sjoerdsma: bij handelsmissie naar China is wel ruimte voor lastige onderwerpen
03:51

Amerikaanse vermogensbeheerder BlackRock aast op bouwvakkerspensioen
06:03

Hoogste wetenschappelijke beurs naar onderzoek ‘freeze-reactie’
06:28