Hoewel de formerende partijen nog ver verwijderd lijken van een akkoord, moet er nu al worden gewaakt voor een winner takes all-mentaliteit in de Tweede Kamer. Daarvoor waarschuwt voormalig Kamervoorzitter Gerdi Verbeet. ‘De traditie is dat de meerderheid respect heeft voor de minderheid.’ Zij vraagt zich af of met name PVV-leider Geert Wilders die verantwoordelijkheid aankan.
Lees het hele artikel op bnr.nl: ‘Winner takes all-mentaliteit dreigt in Tweede Kamer’

Amerikaans Congres keurt Trumps oorlog af, ‘Symboolpolitiek’
05:23

‘De verhoudingen tussen de EU en VS worden slechter en slechter’
07:57

Nederlandse cfo’s somberder over toekomst, onzekerheid ‘nieuwe normaal’
04:17