De overheid moet minder terughoudend zijn om zelf te investeren in bedrijven en vaker een aandeel te nemen in ondernemingen. Dat stelt de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli), een belangrijk adviesorgaan van de regering, in een nieuw rapport. ‘Door niet alleen subsidies te geven, maar ook deel te nemen in een onderneming, kun je publieke doelen beter behartigen en op langere termijn zekerstellen’, zegt Rli-voorzitter Jan Jacob van Dijk.
Lees het hele artikel op bnr.nl: ‘Overheid laat kansen liggen door niet te investeren in bedrijven’

Verenigde Naties roepen op tot ‘massale inspanning’ voor noodhulp aan Venezuela
04:21

Bouw kerncentrale in Groningse Eemshaven verder uit zicht; D66 verzet zich
05:32

‘Bij box 3 draait het alleen nog om miljarden voor de staatskas, we moeten kiezen voor de ratio’
06:31