Nu Hongarije voorzitter is van de Europese Raad, reist premier Viktor Orbán de wereld rond en doet hij zich voor als de voorzitter van de EU. Maar dat is hij niet, benadrukt EU-correspondent Stefan de Vries. 'De EU zou Hongarije het voorzitterschap kunnen ontnemen. Dit gedrag kan niet zonder gevolgen blijven.'
Lees het hele artikel op bnr.nl: 'Orbán misbruikt het voorzitterschap en maakt de EU belachelijk’

Bouw kerncentrale in Groningse Eemshaven verder uit zicht; D66 verzet zich
05:32

‘Bij box 3 draait het alleen nog om miljarden voor de staatskas, we moeten kiezen voor de ratio’
06:31

Olieprijs op oude niveau, pompprijs reageert traag, ‘weekje wachten met tanken’
04:57