De Nederlandse samenleving ligt aan een digitaal Amerikaans infuus: ministeries, waterschappen, gemeentes, banken, verzekeraars: ze liggen allemaal plat als de Amerikaanse big tech-bedrijven morgen besluiten de boel voor Nederland de stekker eruit te trekken. Loskomen van dat infuus is dus niets minder dan een zaak van nationale veiligheid, betoogt GroenLinks-PvdA Kamerlid Barbara Kathmann. En dat dat ook daadwerkelijk kan met Nederlandse alternatieven werd vandaag nog eens bevestigd door de sector.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Tweede Kamer doordrongen van gevaar van het digitale afhankelijkheid: overstap ‘is geen rocket science’

Stikstofplannen uitgelekt: kabinet schrapt omstreden stikstofnorm met spoedwet
04:08

Geen zicht op welke gemeenten allemaal een hitteplan hebben, ‘misschien wel het grootste probleem’
04:20

Oekraïne zet nieuwe stap richting Westen met herziene aanvraag voor Oeso-lidmaatschap
05:03