Internationale topwetenschappers die in Nederland hun werk willen voortzetten, zijn welkom in ons land, schrijft minister Bruins van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap aan de Kamer. Bruins heeft wetenschapsfinancier NWO gevraagd zo snel mogelijk een programma op te zetten waarmee de beste wetenschappers naar ons land kunnen worden getrokken. ‘Er is een war on talent gaande’, zegt NWO-voorzitter Marcel Levi.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Nederland start fonds om internationale topwetenschappers aan te trekken

Bouw kerncentrale in Groningse Eemshaven verder uit zicht; D66 verzet zich
05:32

‘Bij box 3 draait het alleen nog om miljarden voor de staatskas, we moeten kiezen voor de ratio’
06:31

Amerikaanse hype rond Oranje moet ook zakenkansen bieden voor Nederlandse bedrijven
06:01