De aanleg van de Lelylijn gaat 13,8 miljard euro kosten,10 miljard meer dan begroot. Het kabinet heeft zelf 3 miljard euro gereserveerd en voor de rest wordt gekeken naar Europa en de regio. 'Dat waren op zich geen hele onverwachte bedragen, ook niet voor het nieuwe kabinet', zegt gedeputeerde Johan Hamster van de Provinciale Staten Groningen. 'Wij denken dat we zaken kunnen doen met dit kabinet.'
Lees het hele artikel op bnr.nl: Lelylijn wordt miljarden duurder, maar levert woningen en werk op

Hoogste wetenschappelijke beurs naar onderzoek ‘freeze-reactie’
06:28

‘Zwartste scenario's Hormuzcrisis afgewend door flexibele energiemarkt’
05:21

LTO voert druk op en noemt stikstofplan een ‘economische mortierbom’
06:26