Nederland en de Verenigde Staten hebben in de eerste helft van dit jaar meer handel gedreven, ondanks de handelsspanningen die de Amerikaanse president Donald Trump heeft veroorzaakt met zijn importheffingen. ‘Vooruitlopend op die invoerheffingen zijn heel veel landen meer gaan exporteren naar de Verenigde Staten', zegt Steven Brakman, hoogleraar Internationale Economie aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Amerikaans-Nederlandse handel neemt toe ondanks heffingen, zal tijdelijk effect zijn

Stikstofplan: bufferzone bij 100 natuurgebieden en extra maatregelen rond Veluwe
12:36

VNO-NCW: kabinet opent deur naar beter investeringsklimaat
10:26

Sjoerdsma: bij handelsmissie naar China is wel ruimte voor lastige onderwerpen
03:51