Nederland telt steeds minder mensen met een mbo-diploma. De afgelopen acht jaar kende ons land een daling van maar liefst 6.000 mensen die afstudeerden van een mbo-opleiding. En dat is zorgwekkend, zegt Jena de Wit, arbeidsmarktonderzoeker van werkgeversvereniging AWVN. ‘Er wordt al jaren geroepen dat er een tekort aan personeel is.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Zorgen om tekort aan mbo’ers: ‘Je kan zeker prima verdienen’

Noodweer dreigt WK-duel van Oranje in Kansas City fors te vertragen
04:42

VS: streep door beschermde status migranten en strengere asielregels
05:10

Hoge Raad volgt advocaat-generaal: geen brede compensatie voor box 3-beleggers
05:00