Minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark (NSC) wil dat 125 van de 150 Tweede Kamerleden voortaan via regionale kiesdistricten worden gekozen. Dat betekent dat een politieke partij voortaan niet meer één landelijke lijst met kandidaten samenstelt, maar dat er in twaalf districten afzonderlijke lijsten komen met regionale kandidaten.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Plan: ‘125 van de 150 Kamerleden moeten via provincies worden gekozen’

Bekende Britse goudroof leidt Fiod naar 70 miljoen euro op Rotterdamse rekening
06:42

Yesilgöz: Nederland staat open voor productie Amerikaanse wapens onder licentie
05:03

Iran meldt vooruitgang besprekingen ondanks online dreigementen Donald Trump
04:46