Het grote doel van het naar zich toetrekken van zoveel mogelijk macht naar president Donald Trump is om het Amerikaanse ambtenarenapparaat zover mogelijk te ontmantelen. De regering-Trump streeft naar een zo klein mogelijke federale overheid, die zich zo min mogelijk bemoeit met de samenleving, zegt Kenneth Manusama, Amerika-deskundige en specialist in Amerikaans staatsrecht. ‘Daar heb je de radicale theorie bij nodig dat de president alles moet kunnen en mogen.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: ‘Doel van regering-Trump is altijd geweest om federale bureaucratie af te breken’

Nederland zakt naar laagste plek ooit op KidsRights-index: ‘Het is beschamend’
04:14

Zware klap voor Damen na Duitse beslissing: ‘Europese samenwerking verloopt niet zoals gehoopt’
04:59

Stikstofplannen uitgelekt: kabinet schrapt omstreden stikstofnorm met spoedwet
04:08