De Europese Commissie verstrekt wegwerptelefoons en eenvoudige laptops aan medewerkers die naar de Verenigde Staten reizen, meldt de Financial Times. De maatregel is ingevoerd om de risico's op spionage te verlagen. Willemijn Aerdts, expert op het gebied van inlichtingen- en veiligheidsdiensten, verbonden aan de Universiteit Leiden en Eerste Kamerlid voor D66, noemt het een 'een verstandig besluit'.
Lees het hele artikel op bnr.nl: EU beschuldigt VS van spionage, ambtenaren in VS krijgen wegwerptelefoon

Oekraïne zet nieuwe stap richting Westen met herziene aanvraag voor Oeso-lidmaatschap
05:03

Amerikaans Congres keurt Trumps oorlog af, ‘Symboolpolitiek’
05:23

‘De verhoudingen tussen de EU en VS worden slechter en slechter’
07:57