We krijgen in Nederland steeds minder kinderen. Een belangrijke oorzaak van het dalende geboortecijfer is waarschijnlijk de stijging van de huizenprijzen, zo blijkt uit nieuw onderzoek van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI). ‘Het geboortecijfer is nog nooit zo laag geweest als het vorig jaar was’, zegt onderzoeker Daniel van Wijk.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Hoe duurder de huizen, hoe minder kinderen we krijgen

Nederland zakt naar laagste plek ooit op KidsRights-index: ‘Het is beschamend’
04:14

Zware klap voor Damen na Duitse beslissing: ‘Europese samenwerking verloopt niet zoals gehoopt’
04:59

Stikstofplannen uitgelekt: kabinet schrapt omstreden stikstofnorm met spoedwet
04:08