De omzet in de Nederlandse auto- en motorbranche daalde in 2025 met 2,6 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Vooral zwaardere bedrijfsauto's en importeurs kregen te maken met teruglopende inkomsten, meldt het CBS. Toch zijn ondernemers voor het eerst in vier jaar positief over het eerste kwartaal van 2026. Rico Luman, sectoreconoom Mobiliteit en Transport bij ING deelt dat sentiment: ‘De vooruitzichten zijn niet slecht.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Omzetdaling in auto- en motorbranche, maar ondernemers optimistisch: ‘Kan recordjaar worden’

‘Zwartste scenario's Hormuzcrisis afgewend door flexibele energiemarkt’
05:21

LTO voert druk op en noemt stikstofplan een ‘economische mortierbom’
06:26

Code rood: ‘In landen om ons heen al veel slachtoffers gevallen door hitte’
09:11