Zes jaar geleden brak het coronavirus uit. Voor wat de boeken in zal gaan als één van de meest ontwrichtende pandemieën in de moderne geschiedenis, is een parlementaire enquêtecommissie opgetuigd. Daarin worden onder meer de toenmalige minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge, Jaap van Dissel, destijds directeur van het RIVM, en Mark Rutte, de toenmalige premier, gehoord. Daarbij draait het vooral om de vragen: welke keuzes zijn er gemaakt en kon er iets beter?
Lees het hele artikel op bnr.nl: Parlementaire enquête corona van start: ‘Vaccin was kunststukje, maar communicatie schoot tekort’

Rusland ziet VS niet langer als onpartijdige bemiddelaar in oorlog Oekraïne
04:54

Tsjechische president spant rechtszaak aan tegen eigen regering vanwege NAVO-top
05:27

Autodealers wachten tot Prinsjesdag op meer duidelijkheid over youngtimerregeling
06:52