Het Amerikaanse handelstekort is vorig jaar opnieuw gestegen en bereikte een record van 1,2 biljoen dollar. Dat betekent dat de Verenigde Staten aanzienlijk meer goederen importeerden dan ze exporteerden. 'Vanuit een macroperspectief heb ik zoiets nog nooit gezien: investeringen in één sector die zo’n sterke invloed hebben op de totale handelscijfers', zegt BNR-huiseconoom Han de Jong.
Lees het hele artikel op bnr.nl: AI stuwt VS-handelstekort naar recordhoogte: 'Nog nooit zoiets gezien'

Europees Parlement stemt over digitale euro
04:42

Ontvangst Taliban in Brussel is erkenning regime, ‘totaal ongepast, klap in het gezicht van miljoenen’
05:03

Minder cyberaanvallen en minder schade, maar Nederlandse bedrijven nog steeds onvoldoende weerbaar
05:19