Het was vanmiddag lange tijd niet mogelijk om met DigiD in te loggen op overheidswebsites. DigiD-beheerder Logius meldde dat er sinds half twee disndagmiddag een storing was, waardoor gebruikers geen code konden invullen of de inlog-site konden bereiken.
De oorzaak van de storing is niet bekend. Ook de ziekenhuizen van Rijnstate in Gelderland kampten vannochtend met een storing. Onder andere het elektronische patientendossier was onbereikbaar door een foutieve update. Die storing is inmiddels opgelost.
Verder in deze Tech Update:

iPhone en Mac Mini ontkomen (voor nu) aan Apple's forse prijsverhogingen
03:49

Anthropic beschuldigt Alibaba van AI-diefstal
04:51

OpenAI komt met eigen chip in samenwerking met Broadcom
04:14