בריאיון מתאר שראל אלתר גרובייס את מחאת שיירת הרכבים נגד מעצר בני תורה: "המצב מחמיר, אין לנו ברירה אחרת"
ברקע מחאת שיירת הרכבים של המגזר החרדי, אומר ישראל אלתר גרובייס, מדובּרי העצרת, לאלי ביתאן בכאן מורשת כי מדובר במהלך מחאה חריג אך לטענתו בלתי נמנע נוכח המצב.
בריאיון הוא מבהיר כי בניגוד לטענות, אין מדובר בחסימת כבישים: "זה לא חסימה, זו נסיעה. אנחנו נוסעים לילדים שלנו, לבני התורה שנעצרו. יש כאן בעיקר הבעת צער ולא רק מחאה". לדבריו, המהלך נועד להביע כאב על מעצרי תלמידי ישיבה: "אנחנו לא יכולים להשלים עם מצב שבו משליכים בני תורה לכלא".
גרובייס טוען כי ההחמרה במעצרים היא שהובילה להסלמה בפעולות המחאה: "ניסינו דרכים אחרות, אבל המצב רק מחמיר. מספר העצורים גדל, וזה הפך לתופעה רחבה יותר שמייצרת תחושת רדיפה".
על השאלה מדוע המחאה מתרחשת דווקא כעת, השיב כי מדובר בתהליך מתמשך: "לא רצינו להגיע לכאן, אבל אין לנו ברירה. אנחנו מרגישים שאין מי שמקשיב לזעקה שלנו".
לגבי אופי המחאה בשטח, הדגיש כי הפעילות מתואמת: "אנחנו פועלים בתיאום, בצורה חוקית, ונוסעים בנתיב הימני, לעיתים במהירות נמוכה, עם שלטים שמביעים את המחאה".
כשנשאל אם ייתכנו צעדים חריפים יותר בעתיד, השיב בזהירות: "אנחנו מקווים שלא נגיע לשם, אבל זה כנראה לא יהיה הסיפור האחרון".
עורך:איתי סופרין