De laatste voorbereidingskoersen op de Tour de France zitten erop. In de Ronde van Zwitserland, de Baloise Belgium Tour en de Ronde van Slovenië stoomden de renners zich deze week nog klaar voor het Grand Départ van 4 juli in Barcelona. En opvallend genoeg won vandaag iedere winnaar van de slotrit ook het eindklassement. Zo was het dus de dag van de dubbelslagen!
In een nieuwe aflevering van In Het Wiel maken we de balans op. Deze keer doet Niek Goedvolk dat met Roxane Knetemann en wielerverslaggever Daniël Dwarswaard. Heeft Tadej Pogacar zijn concurrenten voor de Tour deze week ontmoedigd? Is zijn honger ooit gestild? En zou hij zich weleens schamen? We bespreken het allemaal.
Uiteraard hebben we het ook over Mathieu van der Poel, die gisteren in de tijdrit drie tienden (!) tekort kwam voor de ritzege. Hoe kan het dat hij de eerste dagen niet top was en er toen ineens stond? Hoe heeft hij toegewerkt naar de Tour de France? En met wat voor gevoel gaat hij naar Frankrijk?
Tot slot verbazen we ons nog over de boete die hij heeft gekregen omdat hij met ontbloot bovenlijf op de hot seat zat en bespreken we de overwinningen van Olav Kooij en Jasper Philipsen in België, die van Marlen Reusser in Zwitserland en die van Florian Lipowitz in Slovenië. Luisteren maar!

'Als er niets geks gebeurt, rijdt Olav Kooij gewoon de Tour de France'
37:09

'Waarom zou je zo'n Paul Seixas nou nog laten starten?'
33:18

'Er is veel op Wout van Aert afgekomen na Parijs-Roubaix'
36:57