Novo Nordisk kom med regnskab onsdag, og tallene viste igen, at det går rigtig godt med salget af den nye fedmepille.
Derfor opjusterede selskabet også prognosen for året en smule, og investorerne kvitterede med en pæn stigning til den hårdt plagede aktie. Men er opturen for Wegovy-pillen bare et lille plaster på såret i kampen mod ærkerivalen Eli Lilly, der stormer afsted, og alle kopiproducenterne? Og hvad med diabetesforretningen – husker Novo Nordisk at passe på den?
Hør ugens Lunde & Linding, hvor Finans' to erhvervskommentatorer tager livtag om medicinalgiganten fra Bagsværd i anledning af regnskabet.
Medvirkende:
Niels Lunde, erhvervskommentator, Finans.
Søren Linding, erhvervskommentator, FInans.
Vært: Mads Ring.
Foto/Grafik: Thomas Lekfeldt/Anders Thykier.

Lyn-analyse: TDC fik ret i principiel sag mod staten - men ikke i beløbet
06:45

Tænketanken med Joachim Sperling: Mød ejendomskongen, der har sat sit præg på København gennem 40 år
20:21

Ledelse med Louise Orbesen: Tempo og tilpasning er nøgleordene i en omskiftelig verden
47:11