Novo Nordisk kom med regnskab onsdag, og tallene viste igen, at det går rigtig godt med salget af den nye fedmepille.
Derfor opjusterede selskabet også prognosen for året en smule, og investorerne kvitterede med en pæn stigning til den hårdt plagede aktie. Men er opturen for Wegovy-pillen bare et lille plaster på såret i kampen mod ærkerivalen Eli Lilly, der stormer afsted, og alle kopiproducenterne? Og hvad med diabetesforretningen – husker Novo Nordisk at passe på den?
Hør ugens Lunde & Linding, hvor Finans' to erhvervskommentatorer tager livtag om medicinalgiganten fra Bagsværd i anledning af regnskabet.
Medvirkende:
Niels Lunde, erhvervskommentator, Finans.
Søren Linding, erhvervskommentator, FInans.
Vært: Mads Ring.
Foto/Grafik: Thomas Lekfeldt/Anders Thykier.

Lyn-analyse: Velhavende danskere elsker Ferrari - forhandler runder stor milepæl
08:06

Chefgangen LIVE: Har Folkemødet overlevet sig selv?
37:52

Lyn-analyse: Aktiens himmelfulgt - Musk har åbnet døren til rummet med SpaceX
09:56