כבר 33 שנה שממשלות ישראליות, כולל אלה של ראש הממשלה נתניהו, שומרות באדיקות על המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון שקבעו הסכמי אוסלו. רק שבחודשים האחרונים קמו בשטחי B האסורים על פי חוק בהתיישבות ישראלית 20 נקודות, עד כה ללא התנגדות משמעותית בשטח של גורמי הביטחון, והרעיון אף מקודם בנמרצות על ידי גורמים לא שוליים מההתיישבות ושרים בממשלה. ישראל הרשמית, מנגד, לא מציגה עמדה ברורה, אך יוזמי התוכנית טוענים שבצבא "מעלימים עין". לעומת זאת, יש מי שמזהיר מצעד שימשיך להבעיר את השטח. כתבתנו ביהודה ושומרון, עיינה בן אדרת, הביאה הבוקר (רביעי) אצל אפי טריגר בגלצ את הקולות.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: טרם נקיטת צעדי אכיפה לפינוי כפוי הכוללים הקצאת כוחות ושימוש במשאבים, צה״ל פועל למיצוי ערוצי הידברות במטרה להביא לפינוי עצמאי מהמקום. יודגש כי הפינויים הכפויים נעשים בהתאם לסדר עדיפויות ואל מול המשאבים הקיימים. כוחות הביטחון פועלים לפינוי בנייה בלתי חוקית בהתאם להערכת המצב ולהנחיות הדרג המדיני.
ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.
(צילום: שרה דיאמנט, פלאש90)

"העיר הייתה נצורה - אנשים לא מבינים מה היה פה"
04:13

בצעד חריג: לא תגיעה נציגות בכירה מהממשלה לטקס הממלכתי
03:24

קרוביו של סמ"ר נוה חבשוש ז"ל סופדים לו
02:40