Er is iets gaande deze derde week van januari. Het is de Week van Gebed voor eenheid. Wereldwijd wordt er samen gebeden!
Honderden kerken in Nederland doen ieder jaar mee. Ze bidden dus voor eenheid. Dat is bijzonder als je ziet uit hoeveel verschillende stromingen er mee wordt gedaan.
In Zwolle zijn ze vorige week al begonnen. Daar is een extra week van gebed in het leven geroepen door jongeren. Waar komt dit vuur vandaan? Ik bespreek het met Romy de Peuter, Mink de Vries en tot slot Martine Versteeg van MissieNederland. Met haar gaat het over de vraag: wat is eenheid onder christenen? En hoe bid je depolariserend?

Reinier Sonneveld - Voor wie betere gesprekken wil en dieper contact
44:38

Nelleke Plomp - De kerk is een goede plek om ruzie te maken
37:16

Jesse van Melle - Een wereld zonder armoede, hoe kan het wél?
39:27