Wethouders van Nederlandse gemeenten verzetten zich tegen het kabinetsbeleid. Ze zeggen steeds meer werk voor elkaar te moeten krijgen en daar steeds minder middelen voor te krijgen. Ze spreken van zwabberbeleid door het kabinet en overwegen om in actie te komen. ‘Er is een grens van wat we aankunnen’, zegt Axel Boomgaars, bestuursvoorzitter van de Wethoudersvereniging.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Wethouders woest op kabinet: ‘Werk wordt ons steeds onmogelijker gemaakt’

Noodweer dreigt WK-duel van Oranje in Kansas City fors te vertragen
04:42

VS: streep door beschermde status migranten en strengere asielregels
05:10

Hoge Raad volgt advocaat-generaal: geen brede compensatie voor box 3-beleggers
05:00