Binnen tien jaar wil Nasa een permanente maanbasis bouwen op de zuidpool van de maan. Dat maakte de ruimtevaartorganisatie bekend tijdens het Moon Base-event in Washington. De plannen maken deel uit van het Artemis-programma, waarmee de Verenigde Staten na ruim vijftig jaar terug willen naar de maan – dit keer om er te blijven. Volgens ruimtevaartdeskundige Rob van den Berg is het plan ambitieus: ‘Het tijdschema is krankzinnig.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Details maanbasis Nasa bekend: ‘Tijdschema is krankzinnig’

Jan Lammers haalt uit naar 'zijn' Zandvoort: 'Dat hebben we nooit gewaardeerd'
06:11

Bekende Britse goudroof leidt Fiod naar 70 miljoen euro op Rotterdamse rekening
06:42

Yesilgöz: Nederland staat open voor productie Amerikaanse wapens onder licentie
05:03