Om de veiligheid van Europa te versterken, pleit oud-defensieminister Joris Voorhoeve ervoor een confederatie van landen op te richten zónder de Verenigde Staten. Het is volgens Voorhoeve niet meer vanzelfsprekend dat de VS Europa rugdekking biedt. ‘Door chaotische politiek in Washington, is de NAVO weggevallen.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Oud-defensieminister pleit voor 'alternatieve' NAVO zonder VS

Yesilgöz: Nederland staat open voor productie Amerikaanse wapens onder licentie
05:03

Iran meldt vooruitgang besprekingen ondanks online dreigementen Donald Trump
04:46

‘Rusland is economisch nog niet op de knieën; het incasseringsvermogen is groot’
07:39