De evacuatie van zeevarenden bij de Straat van Hormuz kan nog een paar weken duren, aldus de secretaris-generaal van de IMO, de Internationale Maritieme Organisatie van de VN. Stapsgewijs gaan er nu steeds meer schepen door de Straat van Hormuz. Volgens Cathelijne Bouwkamp van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders KVNR gaat het voor de Nederlandse vlag in totaal om zo'n zevenhonderd opvarenden.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Evacuatie gestrande zeelieden komt op gang

Bouw kerncentrale in Groningse Eemshaven verder uit zicht; D66 verzet zich
05:32

‘Bij box 3 draait het alleen nog om miljarden voor de staatskas, we moeten kiezen voor de ratio’
06:31

Olieprijs op oude niveau, pompprijs reageert traag, ‘weekje wachten met tanken’
04:57