Weliswaar is er een fragiel staakt-het-vuren tussen de Verenigde Staten en Iran, Teheran houdt de Straat van Hormuz dicht nu Israël Libanon blijft bombarderen. En dat terwijl Nederland en zeven andere landen de vrije doorvaart door die engte zeggen te willen garanderen. Volgens de voormalig plaatsvervangend commandant van de Koninklijke Marine en de voormalig militair NAVO vertegenwoordiger Ben Bekkering zitten we in een soort niemandsland tussen oorlog en een fragiel bestand. 'Lastig opereren daarin.'
Lees het hele artikel op bnr.nl: Nederlandse marine in Straat van Hormuz? ‘Lastig opereren in niemandsland’

Verenigde Naties roepen op tot ‘massale inspanning’ voor noodhulp aan Venezuela
04:21

Nederlandse woningen massaal ongeschikt voor hitte, tekort aan zonwering en koeling
04:05

Bouw kerncentrale in Groningse Eemshaven verder uit zicht; D66 verzet zich
05:32