De Tweede Kamer is bezorgd over de opslag van Nederlandse overheidsdata in de Amerikaanse cloud, waar de data op servers staan van Microsoft, Amazon of Google. De verhuizing ervan is gepauzeerd, GroenLinks-PvdA wil de migratie helemaal van de baan hebben. 'We stonden op het punt om de hele Nederlandse overheid naar de andere kant van de oceaan te verhuizen', zegt Kamerlid Barbara Kathmann.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Kamer pauzeert dataopslag Nederlandse overheid in Amerikaanse cloud

Sjoerdsma: bij handelsmissie naar China is wel ruimte voor lastige onderwerpen
03:51

Amerikaanse vermogensbeheerder BlackRock aast op bouwvakkerspensioen
06:03

Hoogste wetenschappelijke beurs naar onderzoek ‘freeze-reactie’
06:28