De Groenlandse premier Múte Egede heeft kritiek geuit op een geplande reis van een hoge Amerikaanse delegatie naar het eiland deze week. 'We kunnen dit niet meer een onschuldig bezoekje noemen', vertelde Egede aan de lokale krant Sermitsiaq, ‘het enige doel ervan is machtsvertoon'. De vertrekkende premier verklaart bovendien dat ‘de tijd voorbij is’ dat Groenland de VS kan vertrouwen. Zijn interim-regering zal de delegatie komende week dan ook niet ontmoeten.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Woede in Groenland om bezoek van hoge Amerikaanse delegatie

Bouw kerncentrale in Groningse Eemshaven verder uit zicht; D66 verzet zich
05:32

‘Bij box 3 draait het alleen nog om miljarden voor de staatskas, we moeten kiezen voor de ratio’
06:31

Olieprijs op oude niveau, pompprijs reageert traag, ‘weekje wachten met tanken’
04:57