Te midden van geopolitieke spanningen stuurt Nederland weer een mijnenjager vanuit de marinebasis in Den Helder naar de Oostzee. Het gaat om het schip de Zr.Ms. Schiedam dat deelneemt aan de ontmijningsmissie van de NAVO. Het vlootverband wordt ingezet om mijnen en andere explosieven in en om zeegebieden op te ruimen.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Marine gaat in Oostzee weer op zeemijnen jagen

Hoogste wetenschappelijke beurs naar onderzoek ‘freeze-reactie’
06:28

‘Zwartste scenario's Hormuzcrisis afgewend door flexibele energiemarkt’
05:21

LTO voert druk op en noemt stikstofplan een ‘economische mortierbom’
06:26