Chemieconcern Sabic verkoopt zijn Europese fabrieken, waaronder de petrochemische installatie in Geleen en de kunststoffabriek in Bergen op Zoom, aan twee Duitse investeringsmaatschappijen. Ook fabrieken in Noord-Amerika worden van de hand gedaan. De verkoop leidt tot onrust onder werknemers en vakbonden, die vrezen voor banenverlies en een mogelijk domino-effect binnen de chemische sector.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Sabic verkoopt chemiefabrieken in Nederland, vakbonden bezorgd

JA21-leider Eerdmans dreigt kabinet: ‘Kies voor lastenverlaging of stap in reddingsboot van Klaver’
03:26

Nederlanders onvoorbereid op digitale erfenis, waarschuwt Pro-Kamerlid Kathman
10:55

Bergnet volledig overgenomen door grote infra-aannemer
05:55