Het Nederlandse bedrijfsleven kan een grote rol spelen bij de ontwikkeling van toepassingen van kunstmatige intelligentie voor Defensie. Dat zegt Jeroen van der Vlugt, cio bij het ministerie van Defensie, in gesprek met BNR. Van der Vlugt is een van de sprekers op de REAIM-conferentie in Spanje, een internationale militaire top over de rol van AI binnen Defensie. ‘Ik zie vooral kansen bij de makers aan de techkant’, zegt Van der Vlugt.
Lees het hele artikel op bnr.nl: ‘Spelregels’ voor AI in defensie in de maak, op initiatief van Nederland

Bouw kerncentrale in Groningse Eemshaven verder uit zicht; D66 verzet zich
05:32

‘Bij box 3 draait het alleen nog om miljarden voor de staatskas, we moeten kiezen voor de ratio’
06:31

Olieprijs op oude niveau, pompprijs reageert traag, ‘weekje wachten met tanken’
04:57