De ontwikkelingen in de Golfregio volgen elkaar in hoog tempo op. Nadat de Verenigde Staten en Israël gisteren zijn begonnen met aanvallen op Iran, kondigde Teheran aan zich bij vergeldingsacties te richten op militaire bases en doelen van die landen in de regio. Inmiddels worden echter ook explosies gemeld in meerdere Golflanden, waaronder Oman, Dubai, Qatar en Koeweit. Buitenlandminister Tom Berendsen zegt tegen BNR dat het ‘van het grootste belang is dat de Iraanse aanvallen op landen in de regio stoppen’.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Buitenlandminister Berendsen: ‘Iraanse aanvallen in de regio moeten stoppen’

Voormalig Fed-baas Alan ‘irrationele uitbundigheid’ Greenspan (100) overleden
06:11

Historische warme week verwacht: ‘het wordt met de dag alleen maar heter’
04:03

Jan Lammers haalt uit naar 'zijn' Zandvoort: 'Dat hebben we nooit gewaardeerd'
06:11