Noord-Korea gaat voor het eerst sinds de coronapandemie de grenzen weer openstellen voor buitenlandse toeristen. Vanaf december is het mogelijk de kluizenaarsstaat te bezoeken en het regime van harde valuta te voorzien. Een bezoek is duur, van minuut tot minuut georganiseerd en kan alleen via door de Pyongyang goedgekeurde reisorganisaties. 'Ramptoerisme', zo omschrijft hoogleraar Koreastudies Remco Breuker van de Universiteit Leiden het.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Noord-Korea opent grenzen voor ramptoerist die dat kan betalen

Stikstofplannen uitgelekt: kabinet schrapt omstreden stikstofnorm met spoedwet
04:08

Geen zicht op welke gemeenten allemaal een hitteplan hebben, ‘misschien wel het grootste probleem’
04:20

Oekraïne zet nieuwe stap richting Westen met herziene aanvraag voor Oeso-lidmaatschap
05:03