Vlak bij IJsland is een grote olietanker door Amerikaanse Special Forces geënterd en in beslag genomen. Het gaat om het schip Marinera, dat volgens de Verenigde Staten banden heeft met Venezuela, maar sinds 1 januari onder Russische vlag vaart. De Amerikaanse autoriteiten hebben de inbeslagname bevestigd. ‘Dit is de eerste keer dat de Amerikanen een Russisch schip enteren’, zegt Europaverslaggever Stefan de Vries. ‘Zeker sinds de Tweede Wereldoorlog.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Amerikanen hebben Russisch schip bij IJsland gekaapt: ‘Eerste keer sinds WOII’

JA21-leider Eerdmans dreigt kabinet: ‘Kies voor lastenverlaging of stap in reddingsboot van Klaver’
03:26

Nederlanders onvoorbereid op digitale erfenis, waarschuwt Pro-Kamerlid Kathman
10:55

Bergnet volledig overgenomen door grote infra-aannemer
05:55