Defensieminister Dilan Yesilgöz heeft tijdens de Navo-bijeenkomst in Brussel laten weten dat Nederland openstaat voor het produceren van Amerikaans defensiemateriaal onder licentie. Volgens de minister versterkt dit de trans-Atlantische banden en is de samenwerking een ‘win-win’ voor beide partijen. Critici waarschuwen echter dat dit ten koste kan gaan van de wens naar Nederlandse en Europese onafhankelijkheid.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Yesilgöz: Nederland staat open voor productie Amerikaanse wapens onder licentie

Bekende Britse goudroof leidt Fiod naar 70 miljoen euro op Rotterdamse rekening
06:42

Iran meldt vooruitgang besprekingen ondanks online dreigementen Donald Trump
04:46

‘Rusland is economisch nog niet op de knieën; het incasseringsvermogen is groot’
07:39