Nieuw Amerikaans onderzoek laat zien dat het drinken van zo’n vijf kopjes koffie per dag gunstige gezondheidseffecten heeft. Het is dus niet alleen veilig, er zijn zelfs gunstige effecten op het hart en voor het risico op diabetes. Maar zoals altijd in de wetenschap is de nuance belangrijk, zegt cardioloog Janneke Wittekoek. ‘Deze studie laat ook zien dat er een heel groot verschil is tussen mensen.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Nieuwe studie wijst op gezondheidsvoordelen van koffie ‘maar verschillen tussen mensen zijn groot’

CPB ziet economie doorgroeien ondanks hoge inflatie, maar koopkracht daalt in 2027
08:09

Nieuwe cyberbeveiligingswet van kracht: treft direct 8.000 organisaties en bedrijven
05:46

Hitte, droogte en hevige regenbuien raken veel sectoren: bedrijfsvoering wordt ontregeld
05:44