Dat er gisteravond een vuurwerkbom naar binnen werd gegooid bij het partijkantoor van D66, kan rekenen op woedende reacties in Den Haag, van linkse tot rechtse partijen. Wat het motief was van de explosie, is nog onbekend. Wel zit er een verdachte vast die wordt verhoord door de politie. ‘Veel mensen hebben zich publiekelijk uitgesproken’, zegt D66-fractievoorzitter in de Tweede Kamer Jan Paternotte. ‘Dat is goed. Het gaat ook niet alleen om D66, het gaat natuurlijk om onze democratie.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Woede na explosie bij D66-partijkantoor: ‘Het is een absoluut dieptepunt’

Geen zicht op welke gemeenten allemaal een hitteplan hebben, ‘misschien wel het grootste probleem’
04:20

Oekraïne zet nieuwe stap richting Westen met herziene aanvraag voor Oeso-lidmaatschap
05:03

Amerikaans Congres keurt Trumps oorlog af, ‘Symboolpolitiek’
05:23