De aangekondigde gesprekken tussen de VS en Iran lijken gericht te zijn op de-escalatie, zegt correspondent Midden-Oosten-correspondent Tara Kenkhuis. Dat de VS gisteren een Iraanse drone uit de lucht schoot tekent weliswaar de spanningen, maar volgens Kenkhuis zijn alle partijen er nog steeds op uit om de gemoederen wat te kalmeren. 'Bronnen zeggen dat het plan is om eerst met een de-escalatieverklaring te komen en niet meteen op de inhoud te gaan onderhandelen.'
Lees het hele artikel op bnr.nl: ‘Gesprekken VS–Iran lijken vooral gericht op de-escalatie’

Stikstofplannen uitgelekt: kabinet schrapt omstreden stikstofnorm met spoedwet
04:08

Geen zicht op welke gemeenten allemaal een hitteplan hebben, ‘misschien wel het grootste probleem’
04:20

Oekraïne zet nieuwe stap richting Westen met herziene aanvraag voor Oeso-lidmaatschap
05:03