Een groep van 24 Amerikaanse staten spant een rechtszaak aan tegen de recent door president Donald Trump opgelegde importheffingen van 10 procent. Volgens de staten mag Trump de streep die het Amerikaanse hooggerechtshof onlangs zette door zijn eerdere heffingen, niet omzeilen door zich op een andere wet te beroepen.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Ook nieuwe heffingen Trump onder vuur: 24 Amerikaanse staten naar de rechter

‘Keir Starmer kondigt vandaag zijn aftreden aan’
04:27

EU-leiders scherpen drugsaanpak aan, ‘uitlevering Bolle Jos zal nog lange tijd duren’
10:08

Apple verhoogt prijzen door chiptekorten, ‘iPhones zijn al schreeuwend duur’
03:33